Bakkerij Koenen, het familiebedrijf dat al in 1869 begon met de verkoop van brood en banket, heeft onlangs een nieuwe winkel geopend in het winkelcentrum de Wyborgh in Westervoort: een multi-moment winkel gecombineerd met een bakkerscafé. Arjan Koenen vertegenwoordigt als zesde generatie de familietraditie en heeft het bedrijf inmiddels op de kaart gezet in de regio Arnhem. Met maar liefst tien winkels verspreid over de regio, is Bakkerij Koenen niet meer weg te denken uit het straatbeeld.
Bakkerij Koenen heeft ons gekozen als leverancier voor de inrichting van hun nieuwe winkel, omdat beide partijen dezelfde visie hadden over “de winkel van de toekomst”. Arjan Koenen, eigenaar van de bakkerij, is dan ook zeer tevreden met het resultaat van zijn hybride winkel en benadrukt dat het soepele verloop van het hele proces mede te danken is aan het advies van Pieter Huuskes, de accountmanager van Emondt KMI Fresh Food Interiors.
De nieuwe winkel is 192 vierkante meter groot en voorzien van diverse zelfbedieningsmeubels, waardoor klanten zelf hun producten kunnen kiezen. Maar dat is niet alles; de winkel beschikt ook over een gezellig bakkerscafé, waar klanten kunnen genieten van een heerlijk kopje koffie met een gebakje of een vers belegd broodje. Hierdoor wordt een bezoek aan Bakkerij Koenen niet alleen een gezellig shop-moment, maar ook een ware beleving.
Onze lucide gebaksvitrine is een ware verleiding in de winkel. Met behulp van dynamisch licht worden de patisserie producten op een prachtige manier verlicht, waardoor de productbeleving maximaal is. Het creëert niet alleen extra aandacht, maar geeft ook een verhoogde zichtwaarde aan het gebak. Klanten kunnen de fijne details en kleuren van de lekkernijen beter waarnemen, waardoor hun verlangen om ervan te genieten alleen maar wordt versterkt.
De winkel van Bakkerij Koenen heeft een zorgvuldig gekozen interieur met aandacht voor details. De blauwe accentkleur, die overeenkomt met het logo, is te zien in de stoffering van de bank in het bakkerscafé. Hout en behang zijn gebruikt om warmte toe te voegen en er zijn opvallende fauteuils voor het raam geplaatst met een glimmende stof en een gewaagd patroon. Ook is er een grote groene wand boven de bank geplaatst als blikvanger, een ontwerp bedacht door Koenen zelf.
Één centraal werkeiland biedt volledig zicht op de hele winkel. Om dit eiland extra te benadrukken is er voor gekozen om het wit te maken. De rest van de winkel bestaat voornamelijk uit zwarte tinten en houtmateriaal, waardoor het witte eiland extra opvalt. Het witte behang heeft een structuur dat zorgt voor een unieke schaduwwerking.
De zelfbedieningsmeubels hebben een zwarte basis met een zwart frame. De schappen daarentegen zijn juist weer van hout gemaakt. Op deze manier verhogen we de zicht- en attentiewaarde waardoor de producten extra opvallen. Hetzelfde soort hout zie je terug op meerdere plekken in de winkel, zodat het één geheel vormt.
De specialiteiten kast wordt extra benadrukt door het gebruik van andere soort schappen en tegels op de achterwand. Deze tegels zien we ook weer terug op de vloer rondom het werkeiland. Op deze manier zorg je weer voor een balans en één geheel.
Om onze site goed te laten werken, maken wij gebruik van functionele cookies, analytische cookies en vergelijkbare technieken. Zo kunnen wij uw ervaring op onze site te helpen verbeteren. Meer informatie kunt u lezen in onze privacy statement.